موزه هفت‌تپه در نوروز 1402میزبان کودکان است

مدیر موزه هفت‌تپه گفت: در ایام نوروز ایستگاه ویژه‌ای برای کودکان در محل موزه درنظر گرفته شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، مهرنوش دباغ گفت: توجه به کودکان همواره یکی از برنامه‌های پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه از بدو تأسیس بوده و برنامه‌های متنوعی برای کودکان با هدف جلب توجه آن‌ها به حفاظت از میراث‌فرهنگی و طبیعی اجرا شده است.

مدیر موزه هفت‌تپه در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به کودکان در موزه‌ها، عنوان کرد: بخش قابل‌توجهی از بازدیدکنندگان ما کودکان هستند که بعضی از اشیا به‌ویژه حیوانات توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کند، بنابراین امسال تصمیم گرفتیم ایستگاهی مخصوص کودکان در موزه هفت‌تپه تعریف کنیم تا کودکان پس از بازدید از موزه، تصاویری از اشیای موزه را انتخاب و رنگ‌آمیزی کنند و با موضوعاتی مانند میراث‌فرهنگی، محیط‌زیست و لزوم توجه همگانی به حفاظت از آن‌ها آشنا شوند.

او افزود: شیردال یکی از آثار موزه هفت‌تپه است که برای بازدیدکنندگان به ویژه کودکان، جالب است که بر همین اساس کارشناسان موزه، تصویری از شیردال را به صورت خطی طراحی کردند تا کودکان بتوانند آن را رنگ‌آمیزی کنند.

دباغ اضافه کرد: علاوه بر شیردال، تصویری از پیکرک حیوانی، زیگورات چغازنبیل و کره زمین انتخاب شده است تا کودکان حق انتخاب داشته باشند.

مدیر موزه هفت‌تپه در پایان اظهار کرد: در این ایستگاه، کودکان ضمن رنگ‌آمیزی، با اهمیت حفاظت از میراث‌فرهنگی و میراث‌طبیعی آشنا می‌شوند و تصاویر رنگ‌آمیزی شده را به یادگار همراه خود می‌برند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020111478467

برچسب‌ها