جشن بهار در بهار در خانه تاریخی امیرکبیر برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و سرگرمی در روستای تاریخی و هدف گردشگری هزاوه شهرستان اراک تحت عنوان بهار در بهار خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان گفت: جشن رمضان بهار در بهار، روزهای نهم و دهم فروردین 1402 در محل خانه تاریخی امیرکبیر با اجرای برنامه‌های فرهنگی شامل نقالی، موسیقی سنتی، تواشیح، مدیحه‌سرایی، سرود، مسابقه و ... در روستای هزاه شهرستان اراک برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ماه مبارک رمضان در بین مسلمانان به‌عنوان عید و جشن بزرگ معنوی شناخته می‌شود که با ارتباط بیشتر و ‏نزدیک‌تر روزه‌داران با خدای متعال، نشاط درونی و اجتماعی ایجاد می‌شود. میراث فرهنگی نیز خود را در این جشن شریک می‌داند.‏

او برگزاری این جشن‌ها در اماکن تاریخی و فرهنگی را ‏به دلیل حضور شهروندان در این فضاها دانست و خاطرنشان کرد: اماکن تاریخی و فرهنگی ‏به‌عنوان یک پایگاه دائمی و جدی حوزه فرهنگی در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان مرکزی قرار دارد، با انجام این کار می‌توان سبب پوشش بیشتر و ‏گستره فرهنگ‌سازی در شهر شویم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402011172321

برچسب‌ها