غواصان همدانی بستر دریاچه دوقلوی آبدانان ایلام را پاکسازی کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از حضور یک تیم غواصی برای پاکسازی بستر دریاچه دوقلوی سیاه‌گاو آبدانان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، فرزادشریفی اظهار کرد: این تیم غواصی از استان همدان به شهرستان آبدانان سفر و اقدام به پاکسازی بستر دریاچه دوقلوی آبدانان کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: دریاچه دوقلوی آبدانان یکی از مناطق گردشگرپذیر استان ایلام است که در طول سال به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی افراد و گروه‌های زیادی را جذب زیبایی منحصر به فرد خود می‌کند.

او ادامه داد: حضور گردشگران بی‌شمار در اطراف این دریاچه موجب تجمع زباله و پسماند در کف دریاچه شده و زیبایی و شفافیت آب را تحت شعاع قرار می‌دهد و بنابراین پاکسازی بستر دریاچه فقط از عهده تیم‌های غواصی حرفه‌ای برمی‌آید و امسال نیز مانند ساله‌ای گذشته تیم غواصی ازاستان همدان پاکسازی کف دریاچه از زباله و پسماند را انجام داد.  

مسئول هیأت نجات غریق و غواصی شهرستان مریانج استان همدان هم در این زمینه توضیح داد: از سال ۹۲ تاکنون به طور مستمر تیم غواصی ما با حضور در آبدانان اقدام به پاکسازی کف دریاچه دوقولو می‌کند.

حسین چایانی گفت: تیم غواصی ما سال ۹۲ برای اولین بار با حضور در دریاچه دوقولوی آبدانان جذب شفافیت و زیبایی این دریاچه شد و باتوجه به زباله و پسماندهای کف دریاچه به طور خودجوش اقدام به پاکسازی دریاچه کردیم.

او افزود: همکاری مسئولان و مهمان‌نوازی و مهربانی مردم شهرستان آبدانان باعث شد که این حرکت در سال‌های بعد نیز تکرار شود و اکنون در طول سال ۲ بار تیم غواصی ما برای پاکسازی کف این دریاچه از زباله و پسماند به آبدانان سفر می‌کند.

مسئول هیأت نجات غریق و غواصی شهرستان مریانج استان همدان ادامه داد: علاوه بر فعالیت مستمر در دریاچه دوقولوی آبدانان، پاکسازی بستر رودخانه‌ و دهلیزهای غار علیصدر نیز توسط تیم غواصی ما انجام می‌شود.

او هدف از انجام این فعالیت را پاکسازی این زیستگاه‌های آبی از پسماند و زباله عنوان کرد و یادآور شد: باتوجه به آلودگی بستر آب توسط گردشگران این زیستگاه‌ها نیازمند نظافت و پاکسازی هستند و این کار فقط از عهده افراد غواص دوستدار طبیعت انجام می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140201117310

برچسب‌ها