برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در زیر سیاه‌چادر ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: در نوروز امسال معرفی سیاه‌چادر سنتی عشایر استان در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، فرزادشریفی اظهار کرد: در نوروز امسال برخی از نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی شهرستان‌ها در زیر سیاه‌چادر دایر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام هدف از دایرکردن نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در زیر سیاه‌چادرها را معرفی اصالت هنر صنعتگران استان ایلام در زیرسیاه‌چادر برشمرد.

او ادامه داد: در قالب این نمایشگاه‌‌ها که در زیر سیاه‌چادر دایر شده‌اند، گردشگران و مسافران نوروزی با بخشی از هنر سنتی استان اعم از صنایع‌دستی، سوغات‌محلی و سیاه‌چادر آشنا می‌شوند.

شریفی یاداور شد: در واقع اِلمان و تم اصلی نوروزی استان در برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی بر اساس سیاه‌چادر سنتی خاص عشایر استان ایلام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام اضافه کرد: برخی از سیاه‌چادرها نیز  برای طبخ و عرضه مواد خوارکی محلی به گردشگران نوروزی دایر شده‌اند.

به گفته او در دهلران 6، آبدانان و مهران 3، ایلام 2 و سیروان، چرداول و دره‌شهر یک تخته سیاه‌چادر برپا هستند.

شریفی بیان کرد: در دهلران 15 غرفه در 6 تخته سیاه‌چادر، مهران 7 غرفه در 3 سیاه‌چادر و آبدانان 6 غرفه در 3 سیاه‌چادر نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات‌محلی دایر شده است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 140201117641

برچسب‌ها