۱۹ میلیون تردد در جاده‌های خراسان رضوی ثبت شده است / رتبه نخست سفر با ناوگان عمومی جاده‌ای کشور متعلق به خراسان رضوی است

مسئول کمیته حمل و نقل و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: در بازه زمانی اجرای طرح نوروزی امسال 19 میلیون تردد در جاده‌های استان ثبت شده که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، جعفر شهامت امروز جمعه 11 فروردین ماه 1402 در قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: براساس تعداد مسافرانی که از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای در خراسان رضوی جابجا شده‌اند این استان رتبه نخست کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

مسئول کمیته حمل‌و‌نقل و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: گرایش مسافران برای استفاده از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای شامل اتوبوس، مینی‌بوس و ناوگان سواری کرایه برای سفر به خراسان رضوی به سبب وجود بارگاه منور رضوی در مشهد بیشتر است.

شهامت با اشاره به ثبت تخلفات سرعت توسط دستگاه‌های تردد شمار جاده‌ای در خراسان رضوی اظهار کرد: در زمان اجرای طرح نوروزی تاکنون درصد تخلف سرعت غیر مجاز نسبت به سال گذشته حدود ۱۴ درصد کاهش داشته که موثر بودن اقدامات نظارتی و همکاری شایسته مسافران نوروزی در طول راه‌ها را نشان می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۴ دوربین نظارتی فعال در سطح جاده‌های استان خراسان رضوی وجود دارد که در سال گذشته این تعداد ۱۱۴ دوربین بوده است.

براساس آمار ارائه شده از سوی استانداری خراسان رضوی طی نوروز ۱۴۰۲ بیش از 11 میلیون مسافر به خراسان رضوی وارد شده‌اند که سفر حدود ۹۰ درصد از این مسافران از طریق خودروهای شخصی و بقیه با ناوگان اتوبوس بین شهری، قطار و یا هواپیما بوده است.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402011177097

برچسب‌ها