اثر جهانی قلعه‌سلاسل خوزستان میزبان آیین کاشت نهال در روز طبیعت

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی شوشتر از برگزاری آیین کاشت نهال بومی و مثمر توسط این پایگاه در ورودی قلعه سلاسل خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، امین مهدوی‌کیا ضمن قدردانی از همراهی دوستداران طبیعت و محیط‌زیست در این اقدام فرهنگی، گفت:  همزمان با آغاز فصل بهار و روز طبیعت و در راستای پاسداشت، فرهنگ‌سازی و حفاظت از محیط‌زیست، پایگاه میراث‌جهانی شوشتر با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و همچنین دوستداران طبیعت و محیط‌زیست و برخی از انجمن‌ها، اقدام به برگزاری آیین کاشت نهال بومی در محوطه ورودی قلعه‌سلاسل کرد.

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی شوشتر افزود: در این برنامه، مدیران برخی از ادارات، عملیات کاشت نهال "کُنار" را به شکل نمادین انجام دادند.

"قلعه‌سلاسل" شوشتر، دژی است بسیار بزرگ که دارای حیاط‌های متعدد و نیز سربازخانه‌ها، طویله‌ها، حمام‌ها، شبستان‌ها، برج‌ها، باغچه‌ها، قورخانه و نقاره‌خانه، حرم‌خانه، آشپزخانه متعدد، حوض‌های بزرگ و حصار و خندق بوده ‌است. این قلعه به همراه ۱۵ اثر تاریخی دیگر شوشتر در نشست سالانه کمیته میراث‌جهانی یونسکو در ۲۶ ژوئن ۲۰۰۹ (۵ تیرماه ۱۳۸۸) در شهر سویل اسپانیا، با احراز معیارهای ۱، ۲ و ۵ با عنوان نظام آبی‌تاریخی شوشتر به عنوان دهمین اثر ایران در فهرست میراث‌جهانی یونسکو با شماره ۱۳۱۵ به ثبت رسید.

همچنین این اثر، پیش از این، در ۱۰ آبان ۱۳۵۴ با شمارهٔ ثبت ۱۱۱۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020113478699

برچسب‌ها