کاهش ۶۷ درصدی حوادث منجر به فوت در محور قوچان به مشهد

شهردار قوچان گفت: بنا به اعلام فرمانده پلیس راه قوچان در حوادث منجر به فوت در این شهر ۶۷ درصد کاهش داشته‌ایم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، ابوالفضل فاضلی‌حق‌پناه با اعلام این خبر گفت: شهرداری قوچان به عنوان معین استان در ورودی شمال استان تعیین شد و برنامه‌ریزی ما برای میزبانی شایسته از زائران و مسافران نوروزی بود.

شهردار قوچان ادامه داد: در این مسیر با همکاری شهرداری‌های شهرکهنه و آلماجق علاوه بر فضا آرایی و نصب تابلوهای راهنمایی و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و استقبال، مراکز اسکان موقت و اضطراری نیز پیش‌بینی شد.

او تصریح کرد: برپایی بازارچه‌های صنایع‎‌دستی و محصولات بومی و محلی، سفره‌های هفت‌سین، برپایی سیاه چادر عشایری و پاکسازی و نظافت این مسیر از دیگر اقدامات انجام شده برای میزبانی از زائران در مسیر شمال خراسان بود.

شهردار قوچان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در مسیر جاده‌های شمالی به مشهد تصریح کرد: اقدامات انجام شده در اطلاع‌رسانی به زائران و مسافران و توقف در ایستگاه‌ها در کاهش بروز تصادفات جاده‌ای و همچنین حوادث منجر به فوت در مسیر قوچان به مشهد نقش مهمی داشته است.

فاضلی حق‌پناه اظهار کرد: برای اسکان زائران در شهر قوچان ۸ مدرسه شامل ۸۲ کلاس درس و مرکز اسکان فرهنگیان با ۱۰ اتاق تدارک دیده شده که پذیرای ۳۰۳ خانوار با ۱۲۳۷ نفر اقامت شب در ایام نوروز بودیم.

قوچان در فاصله حدود 140 کیلومتری از شمال مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020113770709

برچسب‌ها