ثبت ۳۶۴ هزار و ۷۳۶ اسکان در اقامتگاه‌های رسمی استان قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از اسکان ۳۶۴ هزار و ۷۳۶ زائر و مسافر در اماکن اقامت رسمی استان در ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی با قدردانی از فعالیت‌های شبانه‌روزی کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر اداره‌کل گفت: در نیمه شعبان و ایام نوروز ۱۴۰۲ اعضای کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر با تمام ظرفیت در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت معصومه (س)، در شماره یک مسجد مقدس جمکران و فرمانداری برای انجام هماهنگی‌های اسکان به زائران شهر کریمه اهل بیت (س) خدمات‌رسانی کردند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در ادامه با اشاره به آمار اسکان نوروزی در قم گفت: از ۲۳ اسفندماه سال گذشته تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه سال‌جاری، ۳۶۴ هزار و ۷۳۶ نفر در اماکن رسمی قم اسکان یافته‌اند. 

او ادامه داد: از این تعداد آمار اسکان۱۶۲ هزار و ۶۰۳ زائر و مسافر در مراکز رسمی اقامتی تحت نظارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و خانه‌مسافرها و ۲۰۲ هزار و ۱۳۳ نفر در سایر اماکن رسمی اقامت، شامل مدارس، کمپ‌ها و بوستان ها، حسینیه‌ها و مساجد، بقاع متبرکه و نیز زائر سراهای حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران اقامت داشتند. 

ارجمندی گفت: ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان برای اسکان مسافران نوروزی ۳۲۰ واحد اقامتی با ظرفیت ۱۴ هزار تخت شامل ۴۳ هتل، ۲۴ هتل آپارتمان، ۸۳ مهمانپذیر و ۱۷۰ خانه‌مسافر بوده است. 

او عنوان کرد: در روز اول فروردین‌ماه با اقامت ۵۴ هزار و ۳۰۶ نفر، بیشترین آمار اسکان نوروزی امسال در استان قم ثبت شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در پایان با اشاره به اهمیت بازدید نظارتی مستمر از اماکن قامتی و گردشگری ادامه داد: در ایام نوروز برای ارائه خدمات مطلوب ۴۶۳ مورد بازرسی از واحدهای اقامتی و گردشگری انجام شده که به صدور ۱۸۷ تذکر و ۱۳ اخطار کتبی برای واحدهای متخلف ختم شده است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020114684223

برچسب‌ها