بازدید بیش از ۷۲ هزار گردشگر نوروزی از موزه‌های تحت پوشش شهرداری تبریز

شهردار کلانشهر تبریز از بازدید بیش از ۷۲ هزار گردشگر نوروزی از موزه‌های تحت پوشش شهرداری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار ضمن اعلام این خبر گفت: در ایام اجرای برنامه‌های نوروز، موزه شهر مستقر در عمارت تاریخی ساعت با بیش از ۵۲ هزار بازدید در صدر علاقه‌مندی مسافران و شهروندان قرار داشت.

شهردار کلانشهر تبریز افزود: این مجموعه به چند جهت از اهمیت خاصی برخوردار است، بخشی از بازدیدکنندگان مشتاق دیدن عمارت تاریخی ساعت را به عنوان نخستین بلدیه کشور انتخاب کردند، بخشی با هدف دیدن آثار موزه شهر و شهرداری راهی این مجموعه شدند و جمعی برای بهره‌مندی از نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی تبریز و تماشای تولید زنده آثار هنری در مجموعه حضور یافتند. همچنین همسفران اتوبوس‌های تبریزگردی نیز بخش دیگری از بازدیدکنندگان موزه شهر را تشکیل می‌دهند.

او با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۷۲ هزار بازدید نوروزی از موزه‌های تحت پوشش شهرداری انجام شده است، افزود: خانه موزه استاد شهریار به عنوان یادگار ارزشمند شهریار شعر و سخن با حدود ۲۱ هزار بازدیدکننده و خانه موزه علی موسیو با بیش از ۴ هزار بازدیدکننده به مجموعه‌ای ارزشمند برای حضور نوروزی شهروندان و مسافران در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تبدیل شدند.

هوشیار در پایان از حضور هنرمندانی که در ایام نوروز در قالب نمایشگاه‌های مستقر در موزه‌ها، در کنار ما بودند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402011542326

برچسب‌ها