فسا دیار دانشمندان و اندیشمندان بزرگ است

رئیس اداره فرهنگی استان فارس گفت: فسا دیار دانشمندان، متفکران و اندیشمندان بزرگ است. هنوز ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان ناشناخته مانده و باید برای معرفی آن بیش‌تر تلاش شود.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمدکاظم بهادری‌پور در آیین بزرگداشت روز فسا بیان کرد: شهرستان فسا در استان فارس از قدمت دیرینه‌ای برخوردار است و وجود دانشمندان، متفکران، شعرا و اندیشمندان در این دیار از گذشته تاکنون نشانگر فرهنگ و تمدن مردمان این دیار از دوران باستان تاکنون است.

رئیس اداره فرهنگی استان فارس افزود: شهرستان فسا که قدمت آن به دوران هخامنشیان می‌رسد و در اساطیر به عهد پیشدادیان ایرانیان دارای آثار و جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری است که علی‌رغم تلاش‌های انجام‌ شده در سالیان گذشته می‌توان گفت هنوز ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان ناشناخته مانده است که باید برای معرفی آن بیش‌تر تلاش شود.

بهادری‌پور تصریح کرد: ۸۳ اثر تاریخی فسا در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و دارای ۱۸ اثر شاخص تاریخی و ۱۶ منطقه گردشگری است.

او ادامه داد: این شهرستان در حوزه صنایع‌دستی نیز توانمند است و وجود ۳۰۰ هنرمند صنایع‌دستی نشانگر علاقه‌مندی مردم شهرستان به این هنر و صنعت از دیرباز است.

رئیس اداره فرهنگی استان فارس در ادامه به تأسیسات گردشگری شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲ مجموعه گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی و یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در شهرستان فعالیت دارند و در هفته دولت شاهد بهره‌برداری از ۲ اقامتگاه بوم‌گردی دیگر خواهیم بود.

۱۹ فروردین به‌عنوان روز فسا نام‌گذاری شده است وبه همت فرمانداری، شهرداری، شورای شهر شهرستان واداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فسا و با حضور سید مجتبی علوی مدیرکل گردشگری و امور زائران استانداری فارس مراسم بزرگداشت این روز امسال در محل بوستان آزادی فسا برگزار شد و شعرخوانی شعرای فسا، اجرای موسیقی، اجرای برنامه‌های ورزشی رزمی و زورخانه‌ای،ث از برنامه‌های این آیین بود و برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی شهرستان در کنار محل جشنواره از اقدامات برگزارکنندگان بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020117143581

برچسب‌ها