بازدید بیش از ۱۱۲ هزارنفر از تالاب بین‌المللی شادگان خوزستان در نوروز ۱۴۰۲

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز شادگان گفت: در تعطیلات نوروزی بیش از ۱۱۲ هزار نفر از تالاب شادگان دیدن کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، حسن ناصر گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، ۲۵۳ هزار و ۸۷۶ نفر از شهرستان شادگان دیدن کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز شادگان میزان بازدید گردشگران نوروزی از تالاب شادگان را ۱۱۲ هزار و ۲۶۸ نفر عنوان کرد که این تعداد مسافر در پنج اسکله و با ۱۵۵ قایق از تالاب دیدن کردند.

او آماده‌سازی ۲۵ سوئیت در خانه‌معلم شادگان به‌منظور اسکان گردشگران نوروزی، راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی جزیره تالاب، رنگ‌آمیزی قایق‌ها، تهیه جلیقه نجات، برپایی نمایشگاه عرضه صنایع‌دستی و سوغات شادگان، برگزاری نوروزگاه شادگان روی عرشه کشتی شایما و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری حدبه خنافره در جنوب تالاب را از اقدامات انجام‌ شده در تعطیلات نوروزی برشمرد.

تالاب بین‌المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت‌شده کشور در فهرست تالاب‌های بین المللی است.

این تالاب از طریق خور‌های متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با آب شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است.

تالاب شادگان به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان محل زیست بیش از ۱۱۰ گونه گیاهی، ۱۷۴ گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلانشاه و اردک مرمری، ۳۶ گونه پستاندار، سه گونه دوزیست و ۹ گونه خزنده است.

تالاب بین‌المللی شادگان از شمال به شادگان، از جنوب به رودخانه بهمنشیر و از سمت غرب به جاده دارخوین، آبادان و آب‌های خورموسی محدود می‌شود.

وجود چند روستا در درون تالاب شادگان، این منطقه را به «ونیز» ایران تبدیل کرده است.

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020118478743

برچسب‌ها