کاروانسرای شاه‌عباسی تحویل اداره‌کل میراث‌فرهنگی سمنان شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان تحویل اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده روز پنجشنبه 17 فروردین‌ماه 1402 در آیین تحویل کاروانسرا به اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان، بیان کرد: تحویل کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان که یکی از وعده‌های دولت سیزدهم بود، با تلاش همکاران اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و حمایت وزرای میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دادگستری تحویل اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کاروانسرا پس از طی مراحل اداری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود.

او تصریح کرد: پروژه کاروانسرا شاه‌عباسی سمنان، پروژه‌ای فاخر در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری است که پس از تخریب الحاقات پیرامون و مرمت آن، نمایان خواهد شد.

کرم‌زاده ادامه داد: کاروانسرا پس از مرمت و بهره‌برداری به‌عنوان نگین انگشتری در شهر سمنان خواهد درخشید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک این بنا محل بازدید مردم و گردشگران خواهد بود و در رونق گردشگری و اقتصادی شهر سمنان تأثیرگذار خواهد بود.

این بنای ارزشمند که ۴۰۰ سال قدمت دارد، در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسید، به مدت ۴۰ سال و تا خرداد ۹۹ به‌عنوان زندان استفاده می‌شد و آزادسازی آن‌یکی از مطالبات مردم استان بود.

آیین حذف حصارهای ضلع غربی کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در قلب شهر سمنان، ٢١ شهریورماه امسال با حضور جمعی از مردم و مسئولان استان و شهر سمنان اجرا شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020118863449

برچسب‌ها