ورود بیش‌از ۲ میلیون مسافر نوروزی به سیستان و بلوچستان

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: در نوروز امسال ۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۶۸۶ گردشگر و مسافر نوروزی وارد این استان شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، علیرضا جلالزایی امروز ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: در نوروز امسال ۲ میلیون و ۲۲ هزار و ۵۹۱ مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی استان سیستان و بلوچستان بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: جمعیتی که امسال وارد این استان شدند نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

این مسئول ادامه داد: در ایام نوروز ۱۰۸ برنامه نوروزی در قالب جشنواره‌، نوروزگاه‌، شب‌های فرهنگی متقارن با ماه مبارک رمضان نیز در سطح استان اجرا شد.

او گفت: همچنین یک میلیون و ۳۶۱ هزار و ۴۲۸ نفر از ۴۶ روستا و ۵۷ منطقه نمونه گردشگری سیستان و بلوچستان در این مدت بازدید کردند.

جلالزایی بیان کرد: ۱۶۷ مورد تاسیسات گردشگری شامل هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی، مهمان‌پذیرها، سفره‌خانه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری هتل‌آپارتمان، مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی، مراکز تفریحی و پانسیون‌ها میزبان مسافران نوروزی بوده و تنها ۴ مورد شکایت در این مدت صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: ۷ موزه و ۷ پایگاه ملی و جهانی نیز در سطح استان فعال بوده که در این مدت ۷ هزار و ۵۳۱ نفر از این اماکن بازدید کردند.

او ادامه داد: از ابتدای نوروز امسال ۲۸ سیاه‌چادر در ورودی شهرها و یا اماکن بین‌راهی سطح استان برپا شده و ۴۷ مورد تولید محتوا توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان صورت گرفته است.

او با اشاره به ورود گردشگران خارجی به سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۷۰۳ نفر گردشگر خارجی به انضمام گردشگران پاکستانی که به منظور زیارت حرم امام رضا (ع) در زائرسراها مستقر بوده‌اند، از کشورهای دیگر وارد این استان شدند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020119309136

برچسب‌ها