شهرستان درگزین همدان صاحب هتل 3 ستاره می‌شود

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگزین از صدور مجوز برای فعالیت نخستین هتل در شهرستان درگزین با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۴۰ نفر خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، شهروز کهیایی گفت: با توجه به روند روبه‌رشد توسعه گردشگری در استان همدان و نیز توجه به زیر ساخت‌های این صنعت به ویژه در شهرستان درگزین بیش از گذشته احداث هتل احساس می‌شود. به همین منظور با توجه به ضرورت خدمات‌دهی به گردشگران و میهمانان در این شهرستان، هتل سه ستاره در شهرستان درگزین احداث و پذیرای مسافران و گردشگران خواهد بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگزین اظهار کرد: این هتل در زمینی به مساحت یک هزار و 665 مترمربع احداث می‌شود.

کهیایی افزود: اجرای این پروژه  با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال  با میزان اشتغال‌زایی ۴۰  نفر بصورت مستقیم یا غیرمستقیم پیش‌بینی شده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر موافقت اصولی ساخت این هتل در دست اقدام است و ‌عملیات اجرایی آن بزودی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگزین ادامه داد: شهرستان درگزین از شمال به شهر کرفس استان همدان، از شرق به شهرستان ساوه در استان مرکزی، از جنوب به شهرستان فامنین و از غرب نیز به شهرستان رزن منتهی می‌شود که این موقعیت جغرافیایی فرصت مطلوبی را برای جذب گردشگران به این شهرستان فراهم ساخته است. 

او افزود: ۴۸ اثر تاریخی شناسایی شده در این شهرستان وجود  دارد که تاکنون ۲۲ مورد از آن‌ در فهرست آثار ملی ثبت شده است. امامزاده اظهر ،حمام تاریخی درجزین حمام تاریخی نظام آباد، مسجد درجزین خانه اربابی شاهنجرین، محوطه تاریخی روستای درجزین از جمله بنا‌های تاریخی شاخص شهرستان درگزین است.

کهیایی در ادامه گفت: مجموعه سرگرمی و تفریحی پارک آبی شهرستان درگزین یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری است که مورد استقبال قرار گرفته است و راه‌اندازی بوم‌‎گردی، واحدهای اقامتی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی از جمله اهداف پیش روی این اداره برای رونق گردشگری در شهرستان درگزین است.

او یادآورشد: صدور مجوز موافقت اصولی سفره خانه سنتی در مسیر روستای نیز صادر شده و فرآیند اداری آن در دست اقدام است که توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث خواهد شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگزین افزود: با بهره‌گیری از این طرح‌ها، علاوه بر افزایش ظرفیت‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری تاثیر به سزایی در اشتغال‌زایی حوزه گردشگری شهرستان را دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020126889706

برچسب‌ها