تنها برج قدیمی مه ولات خراسان رضوی مرمت شد

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از پایان عملیات مرمتی برج قدیمی نصرآباد در شهرستان مه‌ولات خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، احسان زهره‌وندی با اعلام این خبر گفت: برج نصرآباد به‌عنوان تنها برج قدیمی شهرستان با حمایت مالی بخش خصوصی و نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی مرمت و بازسازی شد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ضمن قدردانی از خسرو ابراهیمی نصرآبادی مالک برج قدیمی برای تامین اعتبار  مرمت این بنا، اظهار کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی مشارکت بخش خصوصی می‌تواند به حفظ و احیای بناهای تاریخی کمک کند.

همچنین جلیل صدیقی مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مه‌ولات گفت: تغییر نگاه مردم شهرستان نسبت به آثار تاریخی به‌عنوان ظرفیت گردشگری و عناصر هویتی مستلزم ایجاد زمینه‌های مناسب شناخت و برگزاری تورهای آموزشی است که در دستور کار اداره میراث‌فرهنگی شهرستان قرار گرفته است.

او به توسعه همکاری و تعامل با مالکان بناهای تاریخی اشاره کرد و افزود: این رویکرد موجب توجه بیشتر مالکان بخش خصوصی به آثار تاریخی شده و مشارکت برای حفط، احیا و نگهداری و مرمت بناهای تاریخی از سوی مالکان افزایش یافته است.

شهرستان مه ولات در استان خراسان رضوی و در فاصله 220 کیلومتری از مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020129770759

برچسب‌ها