دبیرکل اکو و وزیر میراث فرهنگی به اردبیل می‌آیند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: اواخر هفته آینده و برای مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳، دبیرکل اکو و وزیر میراث فرهنگی به اردبیل سفر می‌کنند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز ۳۱ فروردین ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه سبلان گفت: این آئین در سالن فرهنگی، هنری فدک اردبیل روز هفتم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که علاوه بر دبیرکل اکو و وزیر میراث فرهنگی، سفرای کشورهای عضو اکو نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: قرار است تعداد دیگری از مسئولان کشوری و رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌های کشورهای عضو اکو در اردبیل حاضر شده و با بخش عظیمی از توانمندی‌های این استان در حوزه گردشگری آشنا شوند.

او تاکید کرد: ما تدارک مناسبی را برای این رویداد در هفته آینده پیش‌بینی کردیم و امیدواریم با برگزاری این مراسم در کنار معرفی جذابیت‌های گردشگری استان اردبیل، به گردشگران داخلی و خارجی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را نیز بیش از گذشته در این حوزه معرفی کنیم.

محمدی ادیب ادامه داد: میهمانان حاضر در این مراسم علاوه بر حضور در مراسم افتتاحیه از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید می‌کنند و همچنین در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر حاضر خواهند شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای راحتی تردد میهمانان دعوت شده به این مراسم به ویژه سفرای کشورهای عضو اکو، پرواز اختصاصی اردبیل به فرودگاه پارس‌آباد نیز دایر می‌شود تا از طریق این پرواز امکان جابجایی مسافران به سهولت فراهم شود.

محمدی ادیب اضافه کرد: آبدرمانی‌های استان اردبیل برند مشهور این خطه به شمار می‌روند و قطعاً در نشست‌های تخصصی سعی خواهیم کرد تا نقش مؤثر این آبدرمانی‌ها را در درمان بیماری‌های مختلف معرفی کنیم.

او در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در سالی که اردبیل میزبان رویداد گردشگری پایتخت کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ میلادی است با برگزاری نشست‌های علمی، تخصصی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب سعی خواهیم کرد تا بستر حضور گردشگران، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را نیز در این استان مهیا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تصریح کرد: ۶ کمیته زیرمجموعه رویداد ۲۰۲۳ تمام تلاش و همت خود را به کار گرفتند تا به نوعی دغدغه‌ها و نارسایی‌ها را رصد کرده و نسبت به تسهیل‌گری امور و بهبود استقبال از گردشگران در فصول مختلف اعم از داخلی و خارجی اقدامات مؤثری را انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 14020131292595

برچسب‌ها