صدور 2 مجوز گردشگری کشاورزی در بوئین‌زهرا

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین از صدور دو مجوز حوزه گردشگری کشاورزی در شهرستان بوئین‌زهرا خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، نادر محمدی روز پنجشنبه 31 فروردین 1402 با اعلام این خبر گفت: این مجوزها شامل یک باغ گل محمدی در روستای خوزنین با عنوان باغستان خوزنین و یک باغ میوه در روستای عصمت‌آباد با عنوان مزرعه کشت رامند است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین افزود: گردشگری کشاورزی شاخه‌ای از صنعت گردشگری است که در آن گردشگر با هدف تفریح و آموزش از یک مزرعه یا دیگر محیط‌های مرتبط با این حوزه اعم از دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل، ماکیان، باغداری، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و ... بازدید کرده و تجربه آشنایی با روند تولید و پرورش محصولات را در محیط به دست می‌آورد. 

او خاطرنشان کرد: براساس آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها مصوبه 1394، در راستای توسعه گردشگری روستایی، استفاده از ظرفیت کشاورزی در پیشبرد اهداف گردشگری و بهبود درآمد و کاهش اثرات نامطلوب محیط زیستی، محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی و گردشگری روستایی و عشایری می‌توانند از طریق اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به دریافت مجوز گردشگری کشاورزی اقدام نمایند.

محمدی یادآور شد: تا کنون شش مجوز گردشگری کشاورزی در مناطق طارم، آبیک، بوئین زهرا و اطراف قزوین صادر شده و صدور چهار مجوز دیگر در شهرستان تاکستان و منطقه الموت نیز دردست اقدام است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020131492357

برچسب‌ها