استقبال تهرانگردان از موزه هنرهای ملی

موزه هنرهای ملی که در نزدیکی میدان بهارستان قرار دارد در سال ۱۳۰۹ با تلاش و کوشش مرحوم حسین طاهر زاده بهزاد که خود از هنرمندان برجسته رشته نقاشی و طراحی نقشه های قالی و مینیاتور کشور بود، تاسیس شد.

میرعلیرضا کیا مدیر موزه هنرهای ملی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا اظهار کرد: استقبال تورهای تهرانگردی برای موزه هنرهای ملی در ایام نوروز 1402 به دلیل تبلیغات هدفمند و برگزاری نشست‌های تخصصی برای معرفی آثار ارزشمند داخل موزه بود.

کیا افزود: از ابتدای دی‌ماه سال گذشته برنامه تبلیغ برای نوروز 1402 با دعوت از بلاگرهای تهرانگردی آغاز شد و از آنها خواسته شد تا از هموطنان برای بازدید از موزه هنرهای ملی در ایام نوروز دعوت کنند. همچنین چندین سلسله نشست از جمله بزرگداشت عبدالله باقری استاد مدرسه صنایع‌قدیمیه با حضور اساتید برجسته هنر برگزار شد.

او افزود: از قرار داشتن موزه در محوطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چشم یک فرصت بسیار ارزشمند نگاه کردیم و از هنرمندانی  که در چند ماه گذشته به وزارت‌خانه رفت‌و‌آمد داشتند تقاضا کردیم تا موزه را در حد توان خود در فضای مجازی معرفی کنند.

مدیر موزه هنرهای ملی عنوان کرد: به اذعان هنرمندان و اساتیدی که به گونه‌ای از فارغ التحصیلان مدرسه صنایع‌قدیمیه موزه هنرهای ملی هیچگاه در ایام نوروز میزبان این تعداد از گردشگران نبوده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020131530738

برچسب‌ها