آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی گلباران شد

مراسم گل‌باران آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی شاعر بلندآوازه جهان در قرن هفتم هجری قمری به مناسبت گرامیداشت یاد روز این ستاره درخشان آسمان شعر وادی فارسی برگزار شد.

 به گزاش خبرگزاری ميراث آریا و به نقل از اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، مراسم گل‌باران آرامگاه سعدی شیرازی با حضور جمعی از مدیران و اهالی فرهنگ و ادب شیراز و در میان مردم فرهنگ دوست و بازدیدکنندگان برگزار شد.

بنابراین گزارش در این مراسم که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، رئیس مرکز سعدی شناسی، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و معاونان و مدیران فرهنگی و روابط عمومی ادارات کل برگزار شد ابتدا برنامه نقالی و شعرخوانی اشعار سعدی توسط نوجوان شیرازی اجرا شد که مورد استقبال جمع حاضر قرار گرفت و در پایان، آیین گل‌باران آرامگاه شیخ، زینت آرای این محفل فرهنگی بود.

شایان‌ذکر است ویژه‌برنامه‌های یاد روز سعدی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، مرکز سعدی شناسی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی و دانشگاه شیراز برای مدت یک هفته برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020201143292

برچسب‌ها