دومین جشنواره توت در گناباد برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد گفت: برای دومین بار در این شهرستان جشنواره توت‌ تکانی برگزار می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حمیدرضا محمودی قوژدی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه گناباد دارای مزارع و باغات بسیار متنوع و خوبی است تلاش می‌کنیم که از ظرفیت گردشگری کشاورزی استفاده کنیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد ادامه داد: در همین راستا رویدادهای گردشگری کشاورزی از جمله جشنواره‌های  توت تکانی، برداشت سماق، شیره پری انگور، برداشت زعفران و ... را در سال جاری برگزار خواهیم کرد .

محمودی قوژدی افزود: به همین منظور برای برگزاری دومین جشنواره توت جلسات متعددی در فرمانداری شهرستان و اداره میراث‌‌فرهنگی و پایگاه میراث‌ جهانی قنات قصبه برگزار شده است.

او تصریح کرد: پس از جلسات متعدد مقرر شد این جشنواره با اهداف رویدادسازی گردشگری، ایجاد و رونق اقتصاد محلی و برندسازی و تجاری سازی محصول توت در اولین هفته اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

محمودی قوژدی افزود: پس از بررسی‌های میدانی توسط اعضای کارگروه جشنواره که مشتمل بر اعضای کانون توسعه اندیشان و شورای شهر گناباد و فعالان حوزه گردشگری مقرر شد جشنواره امسال در یکی از کوچه باغ‌های قدیمی شهر گناباد موسوم به «پیرعلی» که یکی از گذرهای تاریخی و گردشگری مورد هدف گردشگران از اقصی نقاط کشور است، برپا شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد گفت: این جشنواره شامل برنامه‌های شاد و مفرح برای خانواده‌ها و گردشگران شامل مسابقات و بازی‌های خانوادگی بومی و محلی، موسیقی سنتی، برنامه‌های طنز، غرفه‌های صنایع‌دستی و عرصه محصولات توت و رونمایی از الواح ثبتی درختان توت ثبت شده در فهرست آثار طبیعی ایران است.

او ادامه داد: برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند با ایجاد رویدادسازی گردشگری منجر به برندسازی و در نهایت جذب گردشگر شود.

محمودی قوژدی با بیان این‌که برای ثبت این رویداد در سامانه رویدادهای گردشگری ایران اقدام شده است، گفت : با ثبت این رویداد در این سامانه گردشگران و مردم ایران از برگزاری این جشنواره در این موقع سال در گناباد مطلع خواهند شد و برای حضور در این جشواره برنامه‌ریزی خواهند کرد.

شهرستان گناباد دارای ۱۷۷ اثر  ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران و بیش از ده‌ها جاذبه گردشگری است.

شهرستان گناباد در فاصله ۲۷۰ کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020202770564

برچسب‌ها