اقامتگاه سنتی «هه‌وارگه‌ی خان» در سنندج به بهره‌برداری رسید

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: به مناسبت ۶ اردیبهشت روز سنندج، اقامتگاه سنتی هه‌وارگه‌ی خان در سه‌راهی روستای آرندان با سرمایه‌گذاری ١٨ میلیارد تومان افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد در آئین افتتاح این اقامتگاه که با حضور فرماندار سنندج و جمعی از مسئولان استانی انجام شد، اظهار کرد: این اقامتگاه سنتی با مساحتی بالغ بر یک‌هزار و ٦٠٠ مترمربع و با ١٨ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه، با افتتاح این اقامتگاه سنتی برای ٢٥ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود، افزود: این اقامتگاه در سه طبقه شامل رستوران سنتی، واحدهای اقامتی و شربت‌خانه و همچنین بخش ویژه کودکان و... احداث شده است.

او حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را لازمه توسعه گردشگری استان دانست و عنوان کرد: امید است با تعامل و همکاری میان مسئولان مربوطه و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، شاهد توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رونق اقتصادی در استان باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020207348822

برچسب‌ها