مرمت كاشی‌های شمس‌‌العماره کاخ گلستان آغاز شد/ مردم از نزدیک کارگاه حفاظت را ببینند

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از آغاز پروژه حفاظت و مرمت كاشی‌های عمارت شمس‌العماره خبر داد و گفت: به دلیل استقبال و درخواست علاقه‌مندان، مراحل و روند کار این کارگاه‌ها با حفظ حریم حفاظتی تعریف شده برای عموم قابل بازدید است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، آفرین امامی با بیان این مطلب عنوان کرد: عمليات حفاظت و مرمت كفپوش فضاهای داخلی طبقه همكف شمس‌العماره شامل پاك‌سازی آلودگی‌ها، دوده و جرم به روش خشك و تر، استحكام‌بخشی تزريقی، احيای بندكشی‌ها، وصالی و استحكام‌بخشی اتصالی است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ادامه داد: همچنین موزون‌سازی و اجرای روكش لعاب بر روی بخش‌‌های بازسازی و استحكام‌بخشی سطوح و اجرای بندكشی از جمله بخش‌های ديگر پروژه حفاظت از عمارت شمس‌العماره است.

او گفت: همزمان با مرمت اضطراری كاشی‌های هفت‌رنگ، تعدادی از قاب‌های نمای عمارت شمس‌العماره نیز در دستور کار قرار گرفته است.

امامی تصریح کرد: عمليات حفاظت و مرمت اضطراری اين پروژه شامل باز کردن كاشی‌هایی است كه دارای اتصالات سست هستند، همچنین برداشتن لايه اندودهای بخش اتصالی، تخليه بندكشی‌های نامناسب و آسيب ديده، استحكام‌بخشی تزريقی، وصالی قطعات با روش پيم و توری گذاری نیز صورت می‌پذیرد.

او ادامه داد: همچنین بازسازی، اجرای بندكشی همراه با لحاظ ويژگی استحكام‌بخشی، موزون‌سازی رنگی و اجرای لعاب آزمايشگاهی با ويژگی استحكام‌بخشی سطوح بازسازی شده نیز از دیگر اقدامات در این عمليات حفاظت و مرمت است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اضافه کرد: همزمان با این پروژه عوامل آسيب كه رطوبت نزولی بوده بررسی و طرح رفع عامل اجرا خواهد شد.

به دلیل استقبال و درخواست علاقه‌مندان، مراحل و روند کار این کارگاه‌ها با حفظ حریم حفاظتی تعریف‌شده برای عموم قابل بازدید است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020210622658

برچسب‌ها