اتمام پروژه سامان‌دهی صفه جنوبی مقبره الشعرا تبریز تا یک ماه آینده

شهردار کلانشهر تبریز از اتمام پروژه سامان‌دهی صفه جنوبی مقبره الشعرا تبریز تا یک ماه آینده خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار ضمن اعلام این خبر گفت: مطابق وعده قبلی این پروژه باید ۹ اردیبهشت امسال به بهره‌برداری می‌رسید که تغییر در ارائه طرح توسط مشاور، موجب تأخیر یک ماهه در بهره‌برداری از آن شد.

شهردار کلانشهر تبریز گفت: بر اساس تأکیدات حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز و دستور عابدین خرم استاندار آذربایجان‌شرقی، شهرداری تبریز اقدام به سامان‌دهی مقبره‌الشعرا کرده و عملیات اجرایی این پروژه فرهنگی در دو صفه جنوبی و شمالی را انجام می‌دهد.

او ادامه داد: صفه شمالی پروژه فرهنگی تاریخی مقبره‌الشعرا به گستره 8500 مترمربع و با هزینه‌کرد ۲۵۰ میلیارد ریال شهریور سال گذشته طبق وعده‌ای که با نصب تابلو روزشمار داده شده بود به بهره‌برداری رسید.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه پروژه سامان‌دهی صفه جنوبی (بخش جنوبی) مقبره الشعرا با ۴۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، از تأخیر در پایان اجرای این طرح عذرخواهی کرد.

هوشیار ادامه داد: بر اساس طرح جدید که تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد، افزون بر محدوده مجموعه مقبره‌الشعرا، محیط پیرامون آن نیز برای استفاه شهروندان سنگ فرش می‌شود.

شهردار کلانشهر تبریز افزود: شهرداری تبریز، پروژه‌های نیمه تمام سال‌های گذشته را مطابق روزشمار نصب شده تکمیل و به بهره‌برداری رسانده است و این پروژه نیز تا یک ماه آینده باید توسط سازمان عمران شهرداری اجرا و به بهره‌برداری برسد.

هوشیار با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی باید طبق وعده‌ای که به شهروندان با نصب تابلو روزشمار داده شده به بهره‌برداری برسد، گفت: مردم به مجموعه شهرداری پس از نصب روزشمار پروژه‌ها و افتتاح آن‌ها در موقع مقرر اعتماد کرده‌اند و این رویه باید تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402021142791

برچسب‌ها