لزوم تبلیغات برای توسعه گردشگری خوزستان

سفیر چین در دیدار با استاندار خوزستان گفت: در گفت‌وگو با وزیر میراث‌فرهنگی بر موضوع تبلیغ برای گردشگری خوزستان تأکید داشتم.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، چانگ هوای، سفیر چین در ایران یکشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه با علی‌اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حسینی‌محراب ضمن معرفی استان خوزستان بر جایگاه گردشگری در استان تأکید و خوزستان را رنگین‌کمانی از اقوام توصیف کرد که میهمان‌نوازی یکی از شاخصه‌های اصلی مردم این دیار است.

در ادامه چانگ هوآی نیز با اشاره به این موضوع که دو کشور چین و ایران ۱۸ بیانیه همکاری امضا کرده‌اند و در زمینه‌های سیاسی، علمی و فرهنگی به اجماع رسیده‌اند، افزود: باتوجه به روابط خوب میان دو کشور، امیدواریم از این فرصت به منظور رونق گردشگری در استان خوزستان استفاده شود و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ در چین، از جاذبه‌های گردشگری خوزستان دیدن کنند.

سفیر چین ضمن تأکید بر رابطه خواهرخواندگی میان خوزستان با استان شاندون چین، ادامه داد: کشور چین نیز مانند استان خوزستان دارای ۵۶ قوم هم‌خانواده است و همین ظرفیت‌ها در کنار جایگاه گردشگری خوزستان باعث شد که در دیدار با وزیر میراث‌فرهنگی درخصوص لزوم تبلیغات برای توسعه گردشگری در این استان تاریخی گفت‌وگویی داشته باشم.

در پایان سفیر چین گفت: صلح برای پیشرفت و توسعه منطقه بسیار مفید است و رابطه ایران و عربستان به نفع منطقه خواهد بود، در همین خصوص چین طرح یک جاده جهانی را مطرح کرده است که این طرح مورد حمایت رئیس جمهور ایران قرار گرفته است و تداوم این همکاری ها نویدبخش یک  چشم‌انداز روشن میان ایران و چین است.

چانگ‌هوای به دنبال نشست با علی‌اکبر حسینی‌محراب، از میراث‌جهانی شوش و چغازنبیل، آرامگاه حضرت دانیال نبی(ع) و موزه شوش و هفت‌تپه دیدن کرد. در این دیدار که به همراه محمود عیدانی فرماندار و علی بویری رئیس اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری شوش انجام شد، تمدن و پیشینه فرهنگی کهن و جاذبه‌های گردشگری و میراث جهانی استان خوزستان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری جهانگردان شرقی و بویژه چین مورد بحث و گفتؤگو قرار گرفت.

\"\"

\"\"\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020211478423

برچسب‌ها