۱۰۰میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به میراث‌فرهنگی کرمان ابلاغ شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۱۰۰میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به این استان به وزارت میراث‌فرهنگی ابلاغ شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی اظهار کرد: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به حوزه میراث‌فرهنگی استان کرمان اختصاص یافت که روز گذشته ۱۰۰میلیارد ریال از این اعتبار به صورت متمرکز به این وزارتخانه ابلاغ شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: پروژه‌هایی برای محل هزینه این اعتبار تعریف شده که در اولین فرصت، این پروژه‌ها وارد فاز اجرایی می‌شود، در واقع این اعتبار در بخش زیرساخت‌ها هزینه خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به کاوش‌های انجام شده پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیاتی از دانشگاه هاروارد آمریکا به سرپرستی لامبرگ کارلوفسکی در تپه یحیی واقع در دشت صوغان شهرستان ارزوییه حضور داشتند، گفت: کاوش‌های این تپه باستانی پس از دهه‌ها توقف، امسال انجام می‌شود.

فعالی بیان کرد: بحث سامان‌دهی و کاوش باستان‌شناسی تپه یحیی در برنامه امسال اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان قرار گرفته و کار در این پروژه به زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020212459182

برچسب‌ها