جاذبه‌های فرهنگی و مشاهیر در هفته فرهنگی تفرش معرفی می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: هفته فرهنگی شهرستان تفرش با 40 عنوان برنامه فرهنگی از 13 اردیبهشت‌ماه 1402 برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان با اعلام این خبر گفت: نشست شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی به مناسبت هفته فرهنگی تفرش در این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی  با تاکید بر اینکه 20 اردیبهشت روز تفرش نامگذاری شده است، افزود: این هفته از ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت 1402 به منظور معرفی جاذبه‌های فرهنگی، هنری و معرفی مشاهیر شهرستان برگزار می‌شود. 

مرزبان تصریح کرد: با توجه به وجود آثار تاریخی، مفاخر، منابع مهم فرهنگی، طبیعت بکر، زیرساخت‌های گردشگری و وجود هنرمندان صنایع‌دستی در شهرستان تفرش، این اداره آمادگی دارد تا در خصوص معرفی جاذبه‌ها در این هفته فرهنگی، اقدامات لازم را انجام دهد.

او گفت: در خصوص معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان، بسته کامل فرهنگی پیش‌بینی شده و با توجه به اینکه تفرش، اولین شهر ملی ثبت شده به عنوان شهر تفرشی‌دوزی مطرح است، اداره‌کل میراث فرهنگی استان در راستای جذب دانشجو در این رشته از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به ایکه هفته فرهنگی تفرش هر سال با حضور اساتید برگزار می شود، ادامه داد: در این هفته 40 برنامه فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان تفرش برنامه‌ریزی شده است و همچنین شخصیت‌های برجسته مختلف در هفته فرهنگی به مردم معرفی و شناسانده می‌شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402021272110

برچسب‌ها