حفاظت از میراث‌فرهنگی دارای ارزش اقتصادی و معنوی است

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: حفاظت از میراث‌فرهنگی دارای ارزش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هویتی، آموزشی، پزوهشی و قانونیو و بین‌المللی و معنوی است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، رضا بنی‌اسدی‌فر رئیس‌پلیس پیشگیری فراجا در ششمین گردهمایی معاونان، مدیران و فرماندهان یگان‌های حفاظت میراث‌فرهنگی کشور که در هتل تبرک مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: رشد و توسعه اقتصادی پدیده‌ای امنیت محور است و امنیت مهم‌‌ترین و زیربنایی ترین اصل در تدوین استراتژی توسعه گردشگری در جهان به شمار میرود.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا ادامه داد: میراث‌فرهنگی از توان بالقوه‌ای در کمک به گردشگری فرهنگی و ترویج و تعمیق فرهنگ و تاریخ برخوردار است و یگان حفاظت می‌تواند نقش بسیار مهمی در تحقق این امر داشته باشد.

او تصریح کرد: موفقت یگان حفاظت میراث فرهنگی در توسعه و ایجاد یگان‌ حفاظت در دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز تاثیر گذار است به همین دلیل کسب رضایت وزارت‌خانه از اولویت‌ بوده که یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در این زمینه موفق بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

سردار بنی‌اسدی‌فر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت میراث فرهنگی اظهار کرد: باید ماموریت یگان حفاظت میراث‌فرهنگی برای نیروها، دستگاه‌های اجرایی و مردم تبیین شود و فرآیندی برای ارتباط بیشتر با مردم تعریف شود.

او گفت: برخورد اخلاق مدارانه نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی با گردشگری و بازدید کنندگان آز آثار تاریخی می‌تواند ذهنیتی که برخی رسانه‌های برای گردشگران ایجاد کرده‌اند از بین ببرد و آن‌ها را به سفیران فرهنگی ایران تبدیل کند.

هم‌چنین دراین مراسم از خانواده‌های دو تن از نیروهای یگان حفاظت که زمان پاندمی کرونا فوت کرده‌اند تقدیر شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020213770491

برچسب‌ها