مهم‌ترین دستاورد رویداد اردبیل 2023

مراسم رسمی افتتاح رویداد اردبیل 2023 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو روز 7 اردیبهشت ماه برگزار شد و حضور بیش از 25 خبرنگار بین‌المللی در این مراسم انعکاس رسانه‌ای ویژه‌ای را برای اردبیل رقم زد.

مراسم رسمی افتتاح رویداد اردبیل 2023 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو روز 7 اردیبهشت ماه و با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دبیرکل اکو و سفرای کشورهای عضو و چند کشور دیگر برگزار شد، میهمانان رویداد به مدت سه روز در اردبیل حاضر بودند و برنامه‌های مختلفی برای آنها تدارک دیده شده بود، اما در این میان نکته قابل توجه حضور بیش از 25 خبرنگار بین‌المللی از رسانه‌های معتبر دنیا در این رویداد است که به همراه سایر رسانه‌های داخلی و خارجی به نظر می‌رسد مهم‌ترین دستاورد رویداد را رقم زدند.

معرفی رویداد 2023

حضور فعالان رسانه‌ای در این رویداد و انعکاس آن در رسانه‌های ملی و بین‌المللی از چند جهت حائز اهمیت است که نتیجه همه آنها می‌تواند در معرفی اردبیل به عنوان یک مقصد بین‌المللی گردشگری خلاصه شود. در این راستا رویداد اردبیل 2023 ظرفیت مهمی است که در کنار آن نام اردبیل تکرار می‌شود و توجه جوامع تحت پوشش رسانه‌های ملی و بین‌المللی به اردبیل جلب می‌شود. بنابراین حضور رسانه‌ها در مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل 2023 و انعکاس صرفا اخبار مربوط به این مراسم تحت عنوان «پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو» تاثیر بسزایی در شناساندن اردبیل به عنوان مقصد گردشگری دارد.

معرفی ظرفیت‌های گردشگری اردبیل

در کنار انعکاس اخبار مربوط به رویداد و مراسم افتتاحیه آن، خبرنگاران و رسانه‌های حاضر به انتشار تصاویر و اطلاعات جاذبه‌های گردشگری اردبیل نیز پرداختند. رسانه‌هایی مثل CCTV چین، رسانه‌های مطرح کشور ترکیه، شبکه راشا تودی روسیه و ده‌ها رسانه کشورهای عضو اکو در این روزها گزارش‌هایی از جاذبه‌های گردشگری اردبیل پخش کردند که همه این موارد در پی برنامه‌ریزی برای بازدید خبرنگاران حاضر از برخی جاذبه‌های استان در فرصت اندک موجود به دست آمد. معرفی و شناساندن جاذبه‌های گردشگری موجود چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که گردشگران در عصر حاضر با شناسایی این جاذبه‌ها مقصد خود را انتخاب می‌کنند و برگزاری رویداد اردبیل 2023 به این مهم با کمترین هزینه کمک می‌کند.

حضور در بازار هدف

گردشگران برخی از کشورها با توجه به معیارهای مختلفی علاقه بیشتری برای سفر به اردبیل دارند، به طوری که با کار روی این بازارها می‌توان سهم استان اردبیل از گردشگران خارجی را افزایش داد. در مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل 2023 رسانه‌هایی از کشورهای چین، روسیه، ترکیه و برخی از کشورهای عضو اکو حاضر بودند که بازارهای هدف جذب گردشگر برای اردبیل محسوب می‌شوند. برای مثال گردشگران چینی با شناختن مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه چینی‌خانه این مجموعه برای سفر به اردبیل علاقمند می‌شوند که تبلیغات رسانه‌های حاضر قطعا می‌تواند در این راستا موثر باشد.

مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل 2023 بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای در سطح ملی و بین‌المللی داشت و با توجه به اینکه معرفی ظرفیت‌های استان و برندسازی گردشگری اردبیل هدف اصلی این رویداد است به نظر می‌رسد که مهم‌ترین دستاورد این مراسم در حوزه رسانه‌ها و از طریق خبرنگاران بین‌المللی حاضر به دست آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 14020214292522

برچسب‌ها