ارائه خدمات به تورهای غیرمجاز در کردستان ممنوع است

رئیس‌گروه دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: هرگونه همکاری و ارائه خدمات به برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز در استان ممنوع است و با تورگردانانی که مرتکب این تخلف شوند برخورد جدی خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، تیمور خالدی روز پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه میان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، انجمن صنفی رانندگان برون شهری و انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری استان گفت: هم‌اکنون ٥٨ دفتر خدمات مسافرتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد که مجری برگزاری تورهای گردشگری هستند.

رئیس‌گروه دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه ٩٥ راهنمای گردشگری کارت‌دار در کنار این دفاتر فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: تمامی راهنمایان گردشگری که کارت دریافت می‌کنند دوره‌های تخصصی مربوطه را گذرانده و در زمینه راهنمای گردشگری فرهنگی و طبیعت‌گردی فعالیت می‌کنند.

او با تأکید بر اینکه تمامی تورها و دفاتر باید از راهنمایان دارای مجوز استفاده کنند، افزود: آسیب به محیط‌زیست، نداشتن بیمه، عدم امنیت و ایمنی گردشگران از جمله آسیب‌هایی است که تورهای غیرمجاز به دنبال دارند.

خالدی عنوان کرد: دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات، همکاری و...به برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز در فضای مجازی خودداری نمایند.

رئیس گروه دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: در این جلسه مقرر شد تقویم گردشگری و رویدادهای گردشگری استان به انجمن شرکت‌های مسافربری و انجمن صنفی رانندگان برون شهری استان برای اطلاع ارسال شود.

او بیان کرد: همچنین اداره‌کل راهداری، حمل‌و‌نقل و پایانه‌ها، انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری و انجمن صنفی رانندگان برون‌شهری از ارائه صورت‌وضعیت به رانندگانی که با تورها و سفرهای غیرمجاز همکاری می‌نمایند خودداری نموده و مشخصات راننده، فرد یا افراد برگزارکننده تور غیرمجاز را به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر ارگان‌های امنیتی و انتظامی کردستان برای اعمال قانون ارسال نمایند.

خالدی با اشاره به تداوم بازدیدها و نظارت‌ها بر واحدهای فعال گردشگری در استان گفت: از علاقه‌مندان به سفر و تورهای کردستان‌گردی درخواست می‌شود ضمن استفاده از مراکز مجاز در هنگام سفر، از حضور تورلیدر دارای کارت، بیمه سفر و مجوز دفاتر خدمات مسافرتی اطمینان حاصل نمایند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020215348570

برچسب‌ها