منطقه گردشگری لاله‌های واژگون ساورز بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری گردشگری است

فرماندار شهرستان چرام با اشاره به قابلیت‌های گردشگری در منطقه گردشگری ساورز و طسوج در این شهرستان، گفت: جاذبه گردشگری لاله‌های واژگون ساورز بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری گردشگری در حوزه بوم‌گردی و ایجادکمپ‌های عشایری است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سید عبدالرحمان توفیقیان امروز پانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در حاشیه برگزاری جشنواره لاله‌های واژگون ساورز اظهار کرد: این جشنواره بعداز سال‌ها برای اولین بار با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با هدف رونق صنعت گردشگری در این شهرستان برگزار شده است.

فرماندار شهرستان چرام با تقدیر از حضور پررنگ اقوام عشایر این شهرستان در جشنواره سنتی لاله‌های واژگون ساورز، بیان کرد: این جشنواره فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری در منطقه طسوج است.

توفیقیان بیان‌کرد: برای ثبت این رویداد فرهنگی در تقویم جشنواره‌های کهگیلویه و بویراحمد تلاش می شود.

او ادامه داد: دشت لاله‌های واژگون ساورز بیش از ۶۰۰هکتار است که حدود به یکصد هکتار آن توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

فرماندار شهرستان چرام گفت: رسانه نقش مهمی در معرفی این ظرفیت طبیعی به نقاط مختلف کشور دارد که امیدوارم به کمک همه نخبگان، دستگاه‌های اجرایی رسانه و اهالی فرهنگ و هنر در راستای شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان گام برداریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020215400243

برچسب‌ها