بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان غربی، رضا حیدری با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای معرفی و تبلیغ هر چه بیشتر جاذبههای گردشگری و تاریخی استان باید از ظرفیتهای رسانه نهایت استفاده را برد.
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان غربی افزود: برای افرادی که آشنایی چندانی با جاذبههای تاریخی و گردشگری ندارند دیدن یک فیلم مستند و عکس میتواند تاثیر بهسزایی در جلب توجه او برای سفر به یک مکان داشته باشد.
او گفت: در برخی موارد با استفاده از جلوههای ویژه، بناهای تاریخی و قدیمی را به شکل اولیه آن بازسازی کرد تا گردشگر با یک تصویر جذابی از یک بنای تاریخی مواجه شود.
حیدری تصریح کرد: برای نمونه وقتی در مورد تخت سلیمان تکاب صحبت میشود مخاطب عام فقط یک بنای تخریب شده میبیند اما با استفاده از جنبههای گرافیکی و تولید یک فیلم مستند با استفاده از نرم افزارها میشود آنجا را بازسازی کرد و این بازسازی باعث میشود مخاطب درک درستی از موضوع داشته باشد و به خوبی متوجه شکوه این بنای تاریخی شود.
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان غربی تصریح کرد: بروشور، کاتالوگ همواره میتواند برای تبلیغ آثار و جاذبههای تاریخی کمک کنند ولی تبیین آثار تاریخی و طبیعی در قالب رسانه اعم از جمعی، دیداری، شنیداری و تخصصی میتواند طیف گستردهایی از افکار عمومی را تحتالشعاع قرار دهد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/