تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صنایع‌دستی و مؤسسه نواندیشان راه حجاب امضا شد

تفاهم‌نامه «همکاری و پشتیبانی طرح ملی سه‌گام» میان معاونت صنایع‌دستی و مؤسسه نواندیشان راه حجاب به‌منظور افزایش همکاری‌های مشترک برای تحقق تجاری‌سازی این طرح به امضا رسید.

به‌گزارش خبرگزاری میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در نشستی با حضور محمدحسین عسکرپور مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، کارشناسان اداره‌کل حمایت از تولید، نرگس بامداد مدیر‌عامل و فلاح رئیس هیات‌مدیره موسسه نواندیشان راه حجاب، تفاهم‌نامه همکاری و پشتیبانی طرح ملی سه‌گام امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در دفتر معاونت صنایع‌دستی به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف همکاری، تعامل و هم‌افزایی مشترک برای تحقق تجاری‌سازی طرح ملی «سه‌گام» معاونت صنایع‌دستی و توسعه تولید پوشاک اسلامی مبتنی بر خدمات صنایع‌دستی امضا شده است.

همچنین همکاری و تعامل اثربخش در برگزاری رویدادها، جشنواره‌ها، نشست‌های علمی و تخصصی مشترک، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی از دیگر موارد مطرح شده در راستای هم‌افزایی میان دو مجموعه در این تفاهم‌نامه است.

همچنین کاربردی‌سازی هنرهای سنتی در رشته‌های رودوزی، نساجی، چاپ و زیورآلات سنتی، تضمین محصول با کیفیت و کمک به توسعه شبکه صنایع‌دستی با رویکرد شناسایی، هدایت و توسعه کارآفرینی در کشور در این نشست مطرح شد.

پشتیبانی از تجاری‌سازی طرح ملی سه‌گام در قالب نمونه‌سازی با محوریت تجاری‌سازی طرح‌های برتر کاربردی پوشاک با تمرکز بر صنایع‌دستی و فراهم کردن زمینه حضور موسسه نورا حجاب و‌ محصولات مبتنی بر صنایع‌دستی در نمایشگاه‌ها از دیگر موضوعات مهم این نشست بود.

در این دیدار  همچنین راهبردهایی با هدف مشارکت در تولید محتوا، اطلاع‌رسانی، شبکه‌سازی و استفاده ازظرفیت‌های رسانه‌ای برای ترویج و فرهنگ‌سازی در حوزه پوشش ایرانی - اسلامی و همکاری در راستای توسعه کارآفرینی اجتماعی در صنایع‌دستی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020216622543

برچسب‌ها