بازدید بیش از ۵۰ هزار نفر گردشگر از مجموعه جهانی باغ فین کاشان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از بازدید بیش از 50 هزار نفر گردشگر از مجموعه جهانی باغ فین کاشان طی دو روز در نیمه اردیبهشت‌ماه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانائی نیا با اعلام این مطلب گفت: حضور بیش از 50 هزار نفر گردشگر در مجموعه جهانی باغ فین در دو روز منتهی به نیمه اردیبهشت‌ماه نشانه فرهنگ دوستی، رغبت گردشگران و ارزش‌گذاری آنان به این مکان تاریخی است، لذا بر این اساس صنعت گردشگری می‌تواند، بستر مناسبی برای رونق اقتصادی و بازشناسی هویت میراث طبیعی و معماری ایجاد کند.

او ادامه داد: بیش از ۱۹۴۴۱ نفر گردشگر در روز پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه و ۳۱۱۲۳ نفر گردشگر در روز جمعه 15 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از باغ جهانی فین بازدید کردند.

دانائی نیا با تأکید بر ضرورت توزیع سفر از سوی گردشگران در روزها و هفته‌های باقیمانده تا پایان فصل گلاب‌گیری افزود: در هفته‌های پیش رو، گردشگران می‌توانند با توزیع برنامه سفر، فرصت حضور و بهره‌مندی از خدمات را برای سایر گردشگران فراهم کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان تصریح کرد: خانه تاریخی بروجردی با  ۳۲۱۸ نفر گردشگر در روز پنج‌شنبه و ۴۶۵۷ نفر گردشگر در روز جمعه، موزه ملی واقع در باغ فین با ۲۶۶۴نفر گردشگر در روز پنج‌شنبه و ۲۹۳۴ نفر گردشگر در روز جمعه و محوطه باستانی سیلک با ۴۳۱ نفر گردشگر در روز پنج‌شنبه و ۴۰۷ نفر گردشگر در روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت، به ترتیب بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص داده بودند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402021823260

برچسب‌ها