۹۲ طرح گردشگری استان اردبیل در حال اجراست

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ۹۲ طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان در حال اجراست و ۲ هزار و ۵۰۰ نقطه گردشگرپذیر در استان جهت واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب گفت: در حالی‌که برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری بخش خصوصی حداقل به 1000 میلیارد ریال اعتبار ملی نیاز داریم، در سال جاری فقط ۴۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: طرح جامع گردشگری استان اردبیل از سوی جهاد دانشگاهی استان در حال مطالعه است و در این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ نقطه گردشگری شناسایی شده که با نهایی شدن طرح، زمینه سرمایه‌گذاری در آن نقاط فراهم خواهد شد.

او با اشاره به برگزاری رویداد اردبیل 2023 پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ میلادی از پیش‌بینی اجرای جشنواره‌ها در مناطق مختلف استان در طول سال خبر داد.

تعطیلی موزه‌های میراث‌فرهنگی با جذب نیرو خاتمه خواهد یافت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از مشکل نیروی انسانی در تمامی موزه‌های استان و تعطیلی برخی موزه‌ها خبر داد و گفت: این امر ناشی از کمبود نیروی حفاظتی و نیروی انسانی برای اداره موزه‌هاست که با جذب نیروی حفاظتی و نیروی انسانی در آینده برطرف خواهد شد.

محمدی ادیب اضافه کرد: بیش از ۱۰ میلیون گردشگر در سال از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید می‌کنند و فعالیت موزه‌های استان برای بازدید گردشگران علاقمند به میراث‌فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020218292564

برچسب‌ها