پارک جنگلی یاسوج، میزبان هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران

معاون گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌زمین (کوچ) در پارک جنگلی شهر یاسوج مرکز این استان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، فرشید کرمی اظهار کرد: در این جشنواره از تمام اقوام عشایر ایران‌زمین دعوت می‌شود.

معاون گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توانمندی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری عشایری، بیان کرد: یکی از راه‌های مهم برای شناسایی و معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت آن برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها در سطح ملی است.

کرمی گفت: خوشبختانه در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی‌شده است.

او افزود: جشنواره کوچ جشنواره‌ای ملی بوده که فرهنگ اقوام عشایر ایران را با برند کوچ معرفی می‌کند و در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده و باید هرسال در زمان کوچ عشایر در استان برگزار شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: از اهداف مهم آن معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری همچنین معرفی آداب‌ورسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها بوده چراکه کهگیلویه و بویراحمد پیشینه پرافتخار و روشنی درزمینهٔ زندگی عشایری داشته است.

کرمی یادآور شد: جشنواره در سطح ملی از تاریخ 27 تا 30 اردیبهشت‌ماه در پارک جنگلی یاسوج با دعوت از اقوام و عشایر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020218400835

برچسب‌ها