گام بلند اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان برای صادرات صنایع‌دستی استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از آغاز بکار غرفه معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی گردشگری، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خوزستان در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده گفت: بخش‌هایی از توانمندی‌های گردشگری وصنایع‌دستی خوزستان در نمایشگاه ایران اکسپو در معرض دید تجار و سرمایه‌گذاران بیش از ۸۰ کشور قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: خراطی دزفول دارای مهر اصالت جهانی یونسکو، احرامی‌بافی شوشتر، کپوی دزفول، فیروزه‌کوبی، چرم، کیف‌های سنتی و دست‌بافته‌های عشایری و عطر نرگس‌زار بهبهان از جمله محتوای ارائه‌شده در این نمایشگاه هستند.

او تصریح کرد: با تلاش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، در این نمایشگاه، فرصت بسیار خوبی برای معرفی و نمایش توانمندی‌های صادراتی صنایع‌دستی خوزستان ایجاد شده و در روز نخست نمایشگاه بیش از ۸۰ نفر از تجار کشورهای مختلف از توانمندی‌های صنایع‌دستی خوزستان بازدید کردند.

ارسطوزاده گفت: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری و نمایشی از شکوه میراث‌جهانی استان خوزستان نیز با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شده است.

در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) ۷۰۰ شرکت داخلی حضور دارند و ۸۰ کشور از نقاط مختلف دنیا دنیز ر این رویداد شرکت کرده‌اند.

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۳) تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد.

این‌ نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع در ۱۵ سالن نمایشگاهی، با میزبانی ۷۰ هیأت تجاری و دولتی مشتمل بر بیش از هزار و ۲۰۰ تاجر و مقام دولتی از سراسر دنیا با هدف ایجاد بازارهای صادراتی جهانی با تمرکز بر شرق آسیا، اوراسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و تنوع بخشی به کالاهای صادراتی کشور (خاصه دانش بنیان و صنایع‌دستی نیز دارای ارزش افزوده بیشتر) به منظور افزایش ضریب تاب‌آوری اقتصادی کشور، فعالیت خود را از دیروز آغاز کرده است.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14020218478136

برچسب‌ها