طبیعت‌گردی و گردشگری روستایی از ظرفیت‌های مهم کردستان است

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: استان کردستان دارای ظرفیت‌های متعددی در حوزه گردشگری، به‌ویژه طبیعت‌گردی و گردشگری روستایی است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد روز دوشنبه ١٩ اردیبهشت‌ماه ١٤٠٢ در اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور که به میزبانی استان کردستان در شهرستان مریوان در حال برگزاری است، اظهار کرد: جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی فراوان همراه با امنیت پایدار در کردستان باعث شده که در سال‌های اخیر جزو استان‌های برتر در زمینه جذب گردشگر باشیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان رشد و توسعه پایدار گردشگری استان را در گرو عناصر و شاخصه‌های متعدد عنوان کرد و افزود: امنیت گردشگران و مقصد گردشگری یکی از مهم‌ترین این فاکتورها در کردستان به‌شمار می‌رود.

او هدف از برگزاری این همایش را معرفی جاذبه‌های طبیعی و اكوتوریسم استان بیان کرد و یادآور شد: جاذبه‌های گردشگری استان برای بسیاری از مردم ناشناخته است و امیدواریم این اقدام تاثیرگذار بتواند گامی بسیار ارزشمند در راستای توسعه این صنعت در منطقه باشد.

بازدید از سایت‌های پرنده‌نگری مریوان، بازدید از سایت لک‌لک‌ها در روستای دره‌تفی و بازدید از روستاهای منطقه هورامان از جمله برنامه‌های جانبی این همایش منطقه‌ای است که تا ٢٠ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020219348325

برچسب‌ها