تفاهم‌نامه پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با آستانه مقدسه و اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم منعقد می‌شود

تفاهم‌نامه سه جانبه پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با آستانه مقدسه و اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم در زمینه‌های پژوهشی، هنری و صنایع‌دستی منعقد می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، طیبه عزت‌اللهی نژاد، مدیر پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری روز یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به همراه ۹ نفر از پژوهشگران صنایع‌دستی این پژوهشگاه در حوزه سفال، نگارگری، سرامیک، تذهیب، قلمزنی، فرش، و رنگرزی در سفر به شهر مقدس قم پس از استقبال مهدی نصر اصفهانی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم و کارشناسان این اداره‌کل به زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) مشرف شدند. 

عزت‌اللهی نژاد در ادامه در نشست مشترک با حجت الاسلام علی اشرف عبدی، مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر و نمایندگان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان بر ظرفیت‌‎های همکاری و تعامل بیشتر پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با موزه آستانه مقدسه و اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم در قالب تفاهم‌نامه تاکید کرد. 

در این تفاهم نامه طرفین بر ارتباط و همکاری در زمینه‌های پژوهشی، هنری و صنایع‌دستی، و مرمت نسخ خطی و دیگر آثار موزه‌ای موجود در موزه آستانه قم تاکید کردند.

همچنین در این نشست در خصوص پیگیری اختصاص فضایی برای ایجاد پژوهشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان مقرر شد طی جلسه‌ای با معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هماهنگی‌های لازم انجام شود. 

 

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020219684998

برچسب‌ها