ارزش‌های بومی و محلی حفظ شود/ مریوان سرشار از جاذبه‌های گردشگری طبیعی است

فرماندار شهرستان مریوان بر حفظ ارزش‌های بومی و محلی در منطقه تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، اسماعیل احمدی روز دوشنبه ١٩ اردیبهشت‌ماه ١٤٠٢ در اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور که به میزبانی استان کردستان در شهرستان مریوان در حال برگزاری است، اظهار کرد: شهرستان مریوان یکی از مناطق با استعداد و دارای قابلیت‌های زیاد گردشگری در کشور است که در تمام زمینه‌ها از جمله طبیعت‌گردی و اکوتوریسم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

فرماندار مریوان افزود: دریاچه زریوار، جنگل‌های پیرامون این دریاچه، چشمه‌های متعدد، سایت‌های پرنده‌نگری و... از جمله پتانسیل‌های طبیعی این شهرستان است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ارزش‌ها و فرهنگ‌های دست‌نخورده‌ای در این منطقه وجود دارد که باید حفظ شود، عنوان کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد حرکت و خیزش مردمی ویژه‌ای در حوزه گردشگری این شهرستان بوده‌ایم.

احمدی یادآور شد: از همه امکانات و ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف گردشگری برای معرفی جاذبه‌های ناشناخته و توسعه و ارتقای زیرساخت‌های گردشگری مریوان استفاده خواهیم کرد تا زمینه حضور بیش از گذشته مهمانان و گردشگران در شهرستان فراهم شود‌.

بازدید از سایت‌های پرنده‌نگری مریوان، بازدید از سایت لک‌لک‌ها در روستای دره‌تفی و بازدید از روستاهای منطقه هورامان از جمله برنامه‌های جانبی این همایش منطقه‌ای است که تا ٢٠ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020220348414

برچسب‌ها