بررسی ظرفیت‌های گردشگری بخش خلجستان قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از بررسی ظرفیت‌های گردشگری بخش خلجستان در نشست مشترک با شهردار دستجرد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: در راستای تعامل و مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با شهرداری‌ها، نشست مشترک با حسین طالعی، شهردار دستجرد در خصوص بررسی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری بخش خلجستان برگزار شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان اینکه بخش خلجستان ظرفیت‌های بالقوه در زمینه گردشگری دارد از مشارکت و همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی با شهرداری دستجرد در زمینه توسعه گردشگری روستایی، گردشگری کشاورزی و طبیعت‌گردی در این بخش خبر داد و گفت: ضمن بازدید میدانی از خلجستان، جانمایی‌ها در مورد ایجاد مجتمع‌های گردشگری و تفریحی در این بخش مشخص شد. 

او با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه گردشگری باید برای رشد و توسعه اقتصادی هر منطقه شناسایی شود، ادامه داد: همچنین در این نشست راهکارها و پیشنهادات با تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری به منظور آشنایی سرمایه‌گذاران با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش خلجستان بحث و تبادل نظر شد. 

ارجمندی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی بخش خلجستان افزود: درخت ۱۵۰۰ ساله روستای آمره و رودهای فصلی بسیاری همچون رود سولقان و وزوا در این بخش وجود دارد که با گذر از میان باغ‌های سرسبز طبیعت چشم‌نوازی را می‌توان مشاهده کرد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان اینکه خلجستان علاوه بر جاذبه‌های طبیعی از نظر تاریخی نیز حائز اهمیت است، عنوان کرد: پل تاریخی طینوج از دوره صفویه و بناهایی دیگر همچون آتشکده نویس، قلعه وتوس کهندان، کاروانسرای شاه عباسی طینوج از جاذبه‌های تاریخی این بخش است. 

او گفت: منطقه ییلاقی خلجستان قم از جمله اماکن تفریحی قم به شمار می‌رود که در کنار طبیعت خوش آب‌ و‌ هوای این منطقه می‌توان از فیض زیارت امامزاده‌های این بخش چون امامزاده هادی جمیزقان، امامزاده شاهزاده جعفر و امامزاده شاهزاده زکریا عیسی آباد بهره‌مند شد. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020220684148

برچسب‌ها