رالی خانوادگی خودروهای کلاسیک با عنوان «از طابران تا طبرستان» از مشهد آغاز شد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در راستای بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی رالی خانوادگی خودروهای کلاسیک با عنوان از طابران تا طبرستان از مشهد آغاز شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود: در این رالی خانوادگی تعداد 30 خودروی کلاسیک و تاریخی شرکت دارند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: خودروهای کلاسیک و تاریخی در این رویداد فرهنگی و گردشگری پس از حضور در آرامگاه فردوسی و منطقه تاریخی توس و ارگ تابران توس به سمت بجنورد حرکت می‌کنند و پس از آن عازم گرگان می‌‌شوند به همین دلیل این رالی از تابران تا طبرستان نامگذاری شده است.

بیدخوری تصریح کرد: این رالی با عنوان سفر ایمن و با هدف آشنایی با جاذبه‌های گردشگری محور حرکت خودروها در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و همچنین ترویج سفرهای خانواده محور برگزار می‌شود.

همچنین محمدرضا روبندفروش مسئول کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی خراسان رضوی در حاشیه آغاز این رالی خانوادگی گفت: خودروهای کلاسیک شرکت کننده مسیر 750 کیلومتری بین مشهد تا گرگان را به صورت رفت و برگشت طی خواهند کرد.

او افزود: این رالی خانوادگی با همکاری کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی خراسان رضوی، انجمن خودروها و وسایل نقلیه تاریخی خراسان رضوی و هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی برگزار شده است.

در مراسم آغاز این رالی خانوادگی فرضعلی گرایلی رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی نیز حضور داشت و گفت: بیش از 200 خودروی تاریخی در مشهد داریم که امکان تردد ایمن در جاده‌ها را دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402022077072

برچسب‌ها