برگزاری نشست تخصصی مروری بر آثار سینمایی مستند ایران در تربت خانه گنبد سلطانیه

رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: نشست تخصصی مروری بر آثار سینمایی مستند ایران با همکاری پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه و اداره کل ارشاد اسلامی استان زنجان و هنرمندان در محل تربت خانه این اثر جهانی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، ابوالفضل عالی گفت: نشست تخصصی مروری بر آثار سینمایی مستند ایران با همکاری پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه و اداره کل ارشاد اسلامی استان زنجان و هنرمندان در محل تربت خانه این اثر جهانی برگزار شد.

رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه افزود: ورک‌شاپ و کارگاه آموزشی در محل تربت خانه با حضور اساتید و مستندسازان برگزار شد و فیلم‌های مستند به نمایش گذاشته شدند و آثار توسط مستندسازان مورد نقد و بررسی قرار گرفتند که برای گردشگران بسیار جالب و جذاب بود.

او گفت: گردشگری فرهنگی نقش مهمی در حفظ فرهنگ و تاریخ دارد؛ برگزاری چنیین رویدادهایی در بناهای تاریخی شهر سلطانیه باعث شناساندن بیشتر آثار تاریخی و جذب گردشگران می‌شود.

عالی خاطرنشان کرد: آیتم‌هایی مانند آگاه‌سازی، مطرح کردن و تبلیغات جاذبه‌های گردشگری فرهنگی اعم از باورها و آداب و سنن و برگزاری رویدادها در کنار رشد و توسعه زمینه‌های گردشگری می‌تواند تا حد زیادی در تصویرسازی گردشگری شهری مؤثر واقع شود که بی‌شک برگزاری این رویداد می‌تواند قدم مهمی باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020220931880

برچسب‌ها