حضور فعال هنرمندان صنایع‌دستی در نخستین جشنواره روستایی و عشایر قزوین

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین گفت: هنرمندان مناطق روستایی استان در بیش از 25 غرفه با معرفی و ارائه آثار هنری خود در نخستین جشنواره روستایی و عشایر قزوین حضور فعال دارند.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین سیدمیثم حصاری با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره  که با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق روستایی و عشایرنشین استان در حوزه‌های صنایع‌دستی، گردشگری، تولید مواد غذایی و کشاورزی به‌همراه معرفی آداب‌و‌رسوم، بازی‌ها و موسیقی‌های محلی برگزار شده، صنعتگران مناطق روستایی در بیش از 25 غرفه آثار تولیدی خود را به‌معرض نمایش گذاشته‌اند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین افزود: گلیم اندج (روستای ملی گلیم الموت) و گلیم ارداق بویین‌زهرا و نیز سایر تولیدات هنرمندان در رشته‌های مختف چرم دست‌دوز، رودوزی‌های سنتی، معرق، منبت، سفال و... در کنار سوغات و تولیدات کشاورزی مناطق روستایی قزوین، آوج و آبگرم، تاکستان، بویین‌زهرا، البرز و مناطق الموت غربی و شرقی در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.     

حصاری بیان کرد: عشایر کوچ‌نشین استان نیز با برپایی سیاه‌چادرها، توانمندی‌ها و محصولات تولیدی، خوراکی، دامی و کشاورزی در این جشنواره حضور دارند و توانمندی‌های خود را در بخش‌های مختلف عرضه کرده‌اند.

اجرای بازی‌های بومی و محلی، موسیقی سنتی، معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری به‌همراه اجرای محلی اقوام از  جمله برنامه‌های شاد و جانبی جشنواره روستایی و عشایری قزوین است.

جشنواره روستایی و عشایری قزوین تا روز جمعه 22 اردبیهشت 1402 از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین میزبان بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020221492857

برچسب‌ها