برگزاری اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی/ سلطانیه نماینده هویت و تمدن است

اولین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی استان زنجان با حضور محمدرضا براتی فرماندار شهرستان سلطانیه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، پروانه عسگری گفت: اولین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی استان زنجان به ریاست محمدرضا براتی فرماندار شهرستان سلطانیه و با حضور اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. یکی از مهمترین اهداف این کارگروه شناسایی، ثبت، حفظ، برنامه ریزی و برگزاری رویدادهای فرهنگی مختلف به منظور احیا و پاسداشت میراث فرهنگی ناملموس است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه گفت: میراث ناملموس یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین مولفه‌های مواریث تاریخی و فرهنگی است. شهرستان سلطانیه به واسطه سابقه تاریخی ظرفیت مناسبی در این حوزه برخوردار است.

کارشناس میراث‌فرهنگی گفت: در کنار حفظ آثار فرهنگی، حفظ و احیای آیین‌های بومی و محلی فراموش شده و تلاش برای ثبت آثار ملموس و ناملموس منطقه با تشکیل انجمن میراث فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد. میراث فرهنگی غیرملموس، شامل فرهنگ‌ها، آیین‌ها و آداب و سنن که بخش مهمتر میراث است که ما در آن ریشه ما داریم و باید برای حفظ آن، همه تمرکز کنیم و وقت بگذاریم.

لاله عبدی کیا افزود: جلب حمایت مادی و معنوی مردم و شریک کردن همه جانبه آنان در زمینه پژوهش، حفظ، احیا، معرفی و آموزش میراث فرهنگی از مهمترین اهداف تشکیل انجمن میراث فرهنگی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020221931224

برچسب‌ها