کردستان مستعد توسعه صنعت گردشگری است

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: استان کردستان با دارا بودن پتانسیل‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی فراوان، مستعد در توسعه صنعت گردشگری است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد در نشست خبری که با حضور فرماندار مریوان و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر صنعت گردشگری جزو سه صنعت مهم و ثروت‌آفرین مورد توجه در جهان است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه این مجموعه تمام توان خود را برای رونق و توسعه بیشتر صنعت گردشگری در استان به کار گرفته‌ است، افزود: کردستان در حوزه گردشگری با حمایت از سرمایه‌گذاران، پرداخت تسهیلات، تقویت زیرساخت‌ها و... اشتغال‌زایی مناسبی داشته است.

او عنوان کرد: جاذبه‌های فرهنگی، مذهبی، طبیعی و...، کردستان و به‌ویژه شهرستان مریوان را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری ایران و جهان تبدیل کرده است.

مهرزاد با اشاره به ورود ٢٧هزار و ٧٣ نفر گردشگر خارجی از مرز باشماق مریوان در ایام تعطیلات نوروز امسال، یادآور شد: سالانه حدود ۱۵ درصد به آمار گردشگران استان افزوده می‌شود بنابراین می‌طلبد به تقویت زیرساخت‌های این بخش توجه ویژه‌ای شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: از مجموع ٥٢ هزار اثر تاریخی در کشور، بیش از ٤ هزار اثر از آن‌ها در کردستان شناسایی شده است.

او اظهار کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر برنامه‌ها و جشنواره‌های متعددی به‌صورت ملی و بین‌المللی در استان برگزار شده است که مراسم کومسای پیرشایار هورامان از جمله مراسماتی است که در سطح کشور و حتی جهان شناخته شده و هر‌ساله گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند.

مهرزاد در ادامه از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به‌عنوان مشوق برای سرمایه‌گذاران نام برد و گفت: تسهیلات  تبصره ١٨، اشتغال پایدار روستایی و صندوق توسعه ملی از جمله محل‌های پرداخت تسهیلات به‌ طرح‌های بخش گردشگری است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: همچنین با معرفی و اجرای طرح‌های گردشگری توانسته‌ایم تعدادی از کولبران را به سمت فعالیت در این حوزه سوق دهیم.

او بە برگزاری اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور به میزبانی استان کردستان نیز اشارە کرد و یادآور شد: این همایش از ١٨ اردیبهشت‌ماه به مدت سه روز با حضور ۱۵ استان و با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی و اكوتوریسم کردستان در شهرستان مریوان و منطقه جهانی هورامان برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020222348308

برچسب‌ها