کردستان توانمندی‌های زیادی در زمینه گردشگری ورزشی دارد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: این استان در تمام حوزه‌های گردشگری از جمله گردشگری ورزشی دارای پتانسیل‌های فراوانی است که می‌تواند سهمی مهم از گردشگری ورزشی در کشور را داشته باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان منصور مهرزاد در این‌باره اظهار کرد: استان کردستان به‌دلیل دارا بودن طبیعت کم‌نظیر و شمار زیادی رودخانه دارای آب‌های خروشان در فصول مختلف سال، از پیشروترین استان‌ها در زمینه برگزاری مسابقات رفتینگ در غرب کشور به‌شمار می‌رود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه گردشگری ورزشی یکی از پارامترهای جذب گردشگر داخلی و خارجی است، افزود: قایقرانی در آب‌های خروشان از جمله ورزش‌های مهیج و جذاب در استان است که توانسته گردشگران زیادی را به‌ خود جذب کند.

او عنوان کرد: در این راستا مسابقات جام کشوری رفتینگ روزهای ٢١ و ٢٢ اردیبهشت‌ماه به میزبانی استان کردستان و در آب‌های رودخانه سیروان در مجاورت روستای تاریخی و گردشگری پالنگان از توابع شهرستان کامیاران، با حضور ١٢ تیم از هشت استان برگزار شد.

مهرزاد یادآور شد: این رودخانه از جمله مناطق بکر و زیبای استان کردستان است که زمینه مناسبی برای جذب گردشگر و توریسم تفریحی و ورزشی را دارد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه این مسابقات با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان، هیئت قایقرانی استان، فرمانداری شهرستان کامیاران، دهیاری و شورای روستای پالنگان و باشگاه قایقرانی رفتینگ سیروان به مدت دوروز برگزار شد، گفت: این رقابت‌ها با حضور ورزشکارانی از استان‌های گیلان، البرز، چهار‌محال‌وبختیاری، اصفهان، مازندران، آذربایجان غربی، تهران و کردستان در دو بخش بانوان و آقایان با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

او بیان کرد: امید است با تعامل و همکاری دستگاه‌های مربوطه بتوانیم ضمن تبدیل ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه به بالفعل، اقدامات لازم را در زمینه جذب توریسم و گردشگر به‌عمل آوریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020223348507

برچسب‌ها