شانزدهمین جشنواره دشت شقایق‌ها برگزار می‌شود

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی از برگزاری شانزدهمین جشنواره دشت شقایق‌ها در هفته اول خردادماه سال جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سید محمدصادق رضویان با اعلام این خبر گفت: شانزدهمین جشنواره دشت شقایق کالپوش در روز جمعه 5 خردادماه سال جاری در روستای هدف گردشگری حسین‌آباد برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: اجرای مراسم آیینی و موسیقی محلی، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات منطقه کالپوش، بازدید از مکان‌های تفریحی و مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری از برنامه‌های این جشنواره است.

رضویان افزود: این جشنواره با همکاری بخشداری، دهیاری و شورای اسلامی روستای حسین‌آباد کالپوش و اداره میراث فرهنگی شهرستان برگزار می‌شود.

او گفت: جشنواره دشت شقایق‌ها می‌تواند علاوه بر پویا نگه‌داشتن اهالی روستا با معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان میامی و به‌ویژه منطقه کالپوش، گامی مؤثر در افزایش فرصت‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری گردشگری در این منطقه باشد.

بخش کالپوش در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر میامی در فصل بهار با دشت‌های پر از گل شقایق و در فصل تابستان با گل‌های آفتابگردان پذیرای گردشگران است.

قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق از دیگر قابلیت‌های گردشگری این منطقه است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020223863398

برچسب‌ها