اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی حریم نارین قلعه میبد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی حریم نارین قلعه میبد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد آخوندی روز گذشته 23 اردیبهشت‌ماه در بازدید از شهرستان میبد بابیان اینکه برای آزادسازی حریم نارین قلعه با پیگیری‌های فرماندار تاکنون یک میلیارد تومان جذب‌شده، گفت: این اعتبار از محل سفر دوم ریاست محترم جمهوری است و قرار است در سال 1402 و 1403 برای آزادی سازی این حریم هزینه شود.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: امسال برای احداث جایگاه ویژه بافت زیلوی بزرگ هم 4میلیارد تومان هزینه خواهد شد و میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو زیرساخت بهتری از لحاظ تولید پیدا خواهد کرد.

آخوندی تصریح کرد: در روستای محمدآباد از توابع بخش مرکزی هم 500 میلیون تومان برای مرمت مسجد جامع این روستا اختصاص داده شد تا وضعیت خوبی را پیدا کند.

 نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به سامان‌دهی راسته‌بازار گفت: شهرداری تاکنون نزدیک 3میلیارد تومان برای سامان‌دهی راسته‌بازار هزینه کرده است.

میرمحمدی افزود: با پیگیری‌هایی که انجام‌ شده، قرار شد قریب 8میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرداری قرار گیرد تا برای زیرساخت آب، گاز و برق و هم برای سنگ‌فرش این بازار هزینه و قبل از ماه محرم شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میبد از محل احداث خیابان در محدوده طرح تفضیلی و جامع میبد، راسته‌بازار، بافت های تاریخی و خیابان‌های موردنظر برای آزادسازی در منطقه شهیدیه بازدید و طرح‌های این مناطق را بررسی کردند.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020224104417

برچسب‌ها