معرفی پروژه‌های گردشگری کرمانشاه در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری

معاون گردشگری استان کرمانشاه گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان کرمانشاه در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهران معرفی می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، علی صابر روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در جلسه کار گروه هماهنگی تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری در تیرماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود، این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برای استان برخوردار است.

معاون گردشگری استان کرمانشاه، افزود: یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد این است که ما تاسیسات گردشگری را در سطح استان افزایش دهیم و برای تحقق این مهم نیازمند به جذب سرمایه‌گذاران کلانی هستیم که بیایند و در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

او تصریح کرد: یکی از جاهایی که می‌شود این سرمایه‌گذاران را پیدا کرد، همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهران است.

صابر گفت: یکی از ضعف‌های در حوزه سرمایه‌گذاری این است که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با وجود معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری متاسفانه مالکیتی بر عرصه‌ها ندارد و بعد از اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری تعریف می‌شود، هنگام این که سرمایه‌گذار پای کار می‌آید برای شروع کار ساخت و ساز با مشکلاتی از جمله واگذاری زمین و استعلامات ادارات روبرو می‌شود.

او افزود: متاسفانه این مشکل عمدتا کار را به تعویق انداخته و گاهی نیز موجب نا امیدی و انصراف سرمایه‌گذاران می‌شود.

معاون گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: بهترین راه این است که ما به‌دنبال دستگاه‌هایی برویم که مالکیت زمین و عرصه را داشته و می‌توانند با سرمایه‌گذار مشارکت کنند و طرح‌هایی که قابلیت تاسیس مستحدثات گردشگری را دارد، در این مجموعه‌ها اجرایی کنند.

او ادامه‌داد: دستگاه‌هایی همچون شهرداری‌ها، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محیط‌زیست و آب منطقه‌ای که هم مالکیت زمین را دارند و خودشان نیز مرجع صدور پروانه ساخت هستند، در حال حاضر بهترین فرصت برای ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری هستند.

صابر گفت: با مجموعه این دستگاه‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را در حوزه گردشگری برای ارائه در این همایش بین‌المللی در اختیار ما قرار دهند.

او تصریح کرد: جلسات هفتگی کارشناسی برای تدوین این فرصت‌ها در حال انجام است و به زودی به‌صورت یک کتاب برای ارائه در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری گردشگری تهران آماده می‌شود.

معاون گردشگری استان کرمانشاه در خاتمه گفت: تا کنون بسته‌های سرمایه‌گذاری مناسبی توسط شهرداری کرمانشاه و شرکت توسعه گردشگری استان به صورت انیمیشن طراحی شده‌اند که در این همایش به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020224417384

برچسب‌ها