برگزاری کارگاه باستان‌شناسی کودک در سایت موزه عصر آهن

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی از برگزاری کارگاه باستانشناسی کودک در سایت موزه عصر آهن خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: همزمان با هفته میراث‌فرهنگی برنامه‌ای ویژه با عنوان باستان‌شناسی کودک در سایت موزه عصرآهن تبریز برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: در این برنامه، کودکان به عنوان میراث‌داران آینده این مرز و بوم، با حضور در کارگاه آموزشی باستان‌شناسی با نحوه برخورد صحیح با یک شیء باستانی آشنا می‌شوند.

او ادامه داد: بی‌شک فرهنگ‌سازی در بین خانواده‌ها و نهادینه کردن اهمیت حفظ و نگهداری از آثار فرهنگی می‌تواند زمینه لازم برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم میراث فرهنگی در سنین آموزشی را به صورت عینی فراهم سازد، چراکه کودکان در آینده حافظان و حامیان میراث و هویت فرهنگی این سرزمین خواهند بود.

حمزه زاده اظهار کرد: کارگاه باستان‌شناسی کودک در سایت موزه عصر آهن تبریز در یک محیط شبیه‌سازی شده باستانی برگزار خواهد شد که در آن کودکان از نزدیک به شکل عملی و تجربی با روند خروج اشیای باستانی از زیر خاک و چگونگی برخورد صحیح با این اشیا آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402022442710

برچسب‌ها